Passend Onderwijs
Bekijk het vanuit alle kanten, de docent, de school maar vooral vanuit het perspectief van de leerling. Creëer een werkbare situatie voor iedereen! Ik vertel je er graag meer over vanuit mijn eigen ervaring.
Zoek naar werkvormen die aansluiten bij het leerdoel, die bekend zijn bij de leerlingen en die je als docent zo min mogelijk extra werk opleveren. Probeer gebruik te maken van de mogelijkheden die een programma als Teams heeft. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de volgende dingen:
Dit kan allemaal binnen dezelfde omgeving. Probeer als je andere tools gebruikt steeds duidelijk aan te geven wat de leerling moet doen, waar hij moet zijn en wanneer hij weer terug moet zijn in de centrale vergadering. Je kunt hierbij bijvoorbeeld gebruik maken van de vergaderchat.
Na de instructie zou je bijvoorbeeld de volgende werkvorm kunnen doen:
Spiekbrief Bepaal met elkaar de kern van de lesstof. Laat de leerlingen als verwerking van de lesstof een spiekbriefje maken. Laat een aantal leerlingen hun spiekbriefje aan de klas presenteren. Voer een discussie met de klas aan de hand van de gepresenteerde spiekbriefjes. Kies daarna met de klas een gezamenlijke top 3 en bespreek waarom die spiekbriefjes zo goed zijn. Tip voor tools: www.whitboard.fi www.padlet.com www.mentimeter.com www.exitticket.nl |
© 2019-2024 Alle rechten voorbehouden - Apprendre, website design & development by ProdaCom
Naar boven