Passend Onderwijs
Bekijk het vanuit alle kanten, de docent, de school maar vooral vanuit het perspectief van de leerling. Creëer een werkbare situatie voor iedereen! Ik vertel je er graag meer over vanuit mijn eigen ervaring.
Eindelijk kunnen we er mee aan de slag. Maar dan is de grote vraag, wat gaan we dan precies doen in die breakout room?
Ik wil je twee dingen meegeven. Maak van tevoren een goed plan en volg de checklist.
Als tweede wil ik je meegeven dat je het moet doen omdat het bij je leerdoel past en omdat het bij je lesstof past. Doe je dit niet dan gaat deze werkvorm je veel tijd en stress opleveren en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zelf wil ik mijn leerlingen de komende tijd een boekje laten lezen. Ik wil ze dan leesopdrachten meegeven. Ik ga dit doen volgens de Jigsaw-methode.
Leerling 1: zoveel mogelijk informatie verzamelen over de personages in het boek, wie zijn het en wat hebben ze met elkaar te maken?
Leerling 2: hoofdstuk 2 zoveel mogelijk informatie verzamelen over de zangwedstrijd
Leerling 3: zoveel mogelijk informatie over het karakter en het uiterlijk van de hoofdpersoon verzamelen
Leerling 4: hoe loopt het verhaal af en wat heeft dat met de titel te maken?
Ze zijn dus al voor de Lock Down gestart met het lezen van het boekje. Ik ben benieuwd of het ook gaat werken.
Veel succes en neem vooral contact op als je er niet uitkomt met de breakout rooms. Ik wil je er graag meer over vertellen. info@apprendre.nl
© 2019-2024 Alle rechten voorbehouden - Apprendre, website design & development by ProdaCom
Naar boven